Forum: TomTom » TomTom nov '18 BUY (of bye?) » Pagina: 11 | Beursduivel.be

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
pwijsneus
0
quote:

Cbo schreef op 2 nov 2018 om 07:34:


Zowel TomTom als Here ontwikkelen HD maps. Weet iemend wie van deze twee de beste hd kaarten heeft of wie de meeste km reeds in kaart heeft gebracht? En is bekend hoever google hiermee is?


HD-kaarten zijn een essentieel onderdeel binnen een platform om zelfsturende functies uit te rollen. Vanaf level 2 tot 5.

De beste zijn is natuurlijk altijd een goed streven, maar de juiste vragen zijn hier lijkt mij;

Hoe groot is de HD-kaartenmarkt nu, en hoe gaat deze groeien komende tijd.

Zijn de huidige eigenaren van Tomtom de beste om deze asset maximaal commercieel uit te buiten?

Je kunt wel de beste zijn op dit moment, maar wie is in staat deze dienst het best in de markt te zetten?

Dat is het belangrijkste.
marathon 11
1
Zojuist werd er een verkooporder in het boekje gezet van 1 stuks tegen 7,40 gevolg was pre op van 7,50
Ik heb een kooporder in het boekje gezet van 1000 stuks tegen 7,60 en gebolg was een pre op van 7,59
Cbo
0
quote:

pwijsneus schreef op 2 nov 2018 om 07:55:


[...]

HD-kaarten zijn een essentieel onderdeel binnen een platform om zelfsturende functies uit te rollen. Vanaf level 2 tot 5.

De beste zijn is natuurlijk altijd een goed streven, maar de juiste vragen zijn hier lijkt mij;

Hoe groot is de HD-kaartenmarkt nu, en hoe gaat deze groeien komende tijd.

Zijn de huidige eigenaren van Tomtom de beste om deze asset maximaal commercieel uit te buiten?

Je kunt wel de beste zijn op dit moment, maar wie is in staat deze dienst het best in de markt te zetten?

Dat is het belangrijkste.
Cbo
0
Ik vraag me ook gewoon af hoe uniek de hd maps van TT zijn en hun platform. Er zijn momenteel best veel aanbieders van hd maps. Met andere woorden: ik vind het gewoon erg lastig om de hd maps van TT te waarderen.
Accuboor
0
quote:

Cbo schreef op 2 nov 2018 om 08:32:


Ik vraag me ook gewoon af hoe uniek de hd maps van TT zijn en hun platform. Er zijn momenteel best veel aanbieders van hd maps. Met andere woorden: ik vind het gewoon erg lastig om de hd maps van TT te waarderen.

Ze testen met heel veel partijen. Zitten ingebakken bij Baidu en Bosch. Ze zijn wel wat verder dan wat jij hier nu schetst ;-)

Heb he gisteren het nieuws van Baidu niet gezien? Die gaan nu echt vaart maken met L4 autonoom rijden!

Bovendien heeft TomTom als enige een wereldwijde dekking , zelf in EU en USA en met partners in Japan (Zenrin) en China (Baidu).
Stille vennoot
0
ik heb een lezing gehad over artificial intelligence, machine learning etc. Mijn god, als TT echt een HD Map, autostream, A.I. , Road dna , near real time heeft...
Dan is het goud
Consortium TomTom
0
Update: Trump vraagt om concept voor handelsdeal China - media

vrijdag 2 november 2018 07:47

Progressie in handelsconflict.

(ABM FN-Dow Jones) De Amerikaanse president Donald Trump heeft regeringsfunctionarissen gevraagd een concept op te stellen voor een handelsakkoord met China. Dit schreef persbureau Bloomberg vrijdag op basis van bronnen.

Volgens een bron van Bloomberg is het intellectueel eigendom nog wel altijd een kwestie waarover de twee landen vooralsnog geen akkoord hebben bereikt.

Donderdag meldde Trump via Twitter al grote vooruitgang te boeken met zijn onderhandelingen met China.

Trump stelde een "lang en zeer goed" gesprek te hebben gehad met de Chinese president Xi Jinping. "We hebben over veel verschillende onderwerpen gesproken, maar nadrukkelijk over handel", aldus de Amerikaanse president. "We gaan mooi vooruit." Volgens Trump zijn er nieuwe bijeenkomsten gepland op de G20-top in Argentinië deze maand.

Het Chinese staatspersbureau Xinhua meldde verder dat Xi Jinping inderdaad bereid is tot een ontmoeting met Trump in Argentinië. Samenwerking is volgens de Chinese leider een win-win situatie voor beide landen, terwijl de huidige perikelen beide landen juist schaadt. Xi Jinping hoopt volgens Xinhua dan ook op een gezonde en stabiele relatie.

Eerder deze week meldde persbureau Bloomberg op basis van bronnen dat de VS klaar zijn om in december nieuwe importheffingen door te voeren, indien Trump en Jinping deze maand niet tot een akkoord kunnen komen over de handelsrelatie tussen China en de Verenigde Staten. Daarmee zouden de VS alle Chinese import belasten die tot nog toe gevrijwaard bleven van heffingen.
Cbo
0
Ik lees bijvoorbeeld dat here meer dan 1 miljoen kilomer aan hd maps heeft en dat is best een verschil met tomtom die veel minder heeft....
Dokus.
0
Laat duidelijk zijn dat TomTom de HDmaps in China NIET maakt!! dat doet Baidu! die zal het ook gaan verkopen.

Wat baidu echter wel gebruikt is het platform van tomtom. de techniek zeg maar
Cbo
0
quote:

Stille vennoot schreef op 2 nov 2018 om 08:40:


ik heb een lezing gehad over artificial intelligence, machine learning etc. Mijn god, als TT echt een HD Map, autostream, A.I. , Road dna , near real time heeft...
Dan is het goud



Is dat zo? De concurrenten kunnen dit toch ook hebben?
Accuboor
0
quote:

Cbo schreef op 2 nov 2018 om 08:41:


Ik lees bijvoorbeeld dat here meer dan 1 miljoen kilomer aan hd maps heeft en dat is best een verschil met tomtom die veel minder heeft....

Nee dat is de ambitie. Bij HERE zijn ze de weg kwijt. De afnemers vragen zich af of ze zelstandig wel een autonoom systeem in de lucht kunnen krijgen. Het consortium is van allemaal partijen die wel deel willen uitmaken van een winnaar. Tegelijk wordt zoiets moeilijk bestuurbaar omdat HERE geen eigenaar van de klanten is. Iedereen doet toch het liefst zijn eigen ding, het Apollo/ Baidu project is veel krachtiger. Zie daar ook de echte initiatieven om auto’s naar buiten te brengen in 2019.
Consortium TomTom
0
quote:

Cbo schreef op 2 nov 2018 om 08:41:


Ik lees bijvoorbeeld dat here meer dan 1 miljoen kilomer aan hd maps heeft en dat is best een verschil met tomtom die veel minder heeft....


De vraag is niet hoeveel bedrijven er hd maps maken, maar van welke kwaliteit, en of deze echt bruikbaar zijn voor level 4/5 straks. Kijk voor level 3 misschien wel, maar level 4/5, dat week ik zo net nog niet.
NewKidInTown
0
quote:

Cbo schreef op 2 nov 2018 om 08:32:


Ik vraag me ook gewoon af hoe uniek de hd maps van TT zijn en hun platform. Er zijn momenteel best veel aanbieders van hd maps. Met andere woorden: ik vind het gewoon erg lastig om de hd maps van TT te waarderen.


TomTom N.V. designs, develops, and sells navigation and location-based solutions worldwide. The company operates through four segments: Automotive, Enterprise, Telematics, and Consumer. It offers SD and HD maps; maps and traffic as-a-service through sets of online APIs; Maps SDKs; navigation software components; and traffic and online services to OEMs, tier one head unit vendors, and automotive manufacturers to integrate company's products into their offerings for in-vehicle navigation, advanced driver assistance systems, autonomous driving, and location based web applications. The company also provides fleet management, vehicle telematics, and connected car services; WEBFLEET platform, a software-as-a-service solution used by small and large businesses; NEXTFLEET, an aftermarket connected car services platform; telematics devices and driver terminals; and services for the insurance, and rental and leasing industries, as well as for the car importers and companies that address businesses and consumers. In addition, it sells smart consumer electronics devices in the drive and sports categories, such as PNDs and sports watches.

*********************

Pre: tot 7,60 worden er nu 677 aandelen aangeboden.
pwijsneus
0
quote:

Dutch Fury schreef op 2 nov 2018 om 08:43:


Laat duidelijk zijn dat TomTom de HDmaps in China NIET maakt!! dat doet Baidu! die zal het ook gaan verkopen.

Wat baidu echter wel gebruikt is het platform van tomtom. de techniek zeg maar


Denk dat het heel sterk is dat TomTom in het Apollo platform zit. Net zoals dat TomTom ook Apple als klant heeft.

Het is belangrijk dat TomTom dit kan commercialiseren. Bij Apple werd er ook in probes uitbetaald waar weer een goed trafficproduct van gemaakt worden.

Maar wat bevestiging dat bijvoorbeeld Volvo en Ford exclusief voor TomTom gaat kiezen aangaande de HD-maps zou fijn zijn. Juist dat heb ik nog niet gelezen.
ketchup of catch-up
2

Justin,

ondanks al het mooie dat je hier met ons deelt, ben ik veel argwanender dan jij en niet enkel vanwege Kepler/RABO

denk dat sommige Banken nu gewoon TT na de veiling van Telematics naar een privatisering praten of exit naar een bevriende relatie, kan trouwens ook nu elk moment een verandering plaats vinden, waarbij Telematics afgeblazen kan worden, en de hele tent verkocht
we hebben echt géén enkel idee wat er wel dan niet kan spelen
hoop echt dat JdM een afvallige is en de oorzaak dat het 'spel nu op de wagen staat'

hier even het overzicht dat nu circuleert

consumer: EV/sales multiple / target 0.75 = input (2019) 194 = value 145
auto/enterprise: EV/sales multiple/ target 1.5 = input (2019) 402 = value 602
Telematics: EV/sales miultiple/ target 5.5 = input (2019) 179 = value 986

net cash: 230
totaal voor equity value ca 2.0 miljard euro
take-out premie 35% -> 2.7 miljard = 12 euro per aandeel

gezien het feit dat TT maar eenmaal te koop staat kan het ook een premie geven van 50% dan kom je aan 13 euro en mocht Telematics de Fleetmatics multiple krijgen en ook nog een premie vanwege marktleider in Europa kom je wel aan 1.3 miljard (Telematics) voor een totaal ergens als fair-value van 15 euro

het is te hopen dat alle beleggers buiten de FFF zich hier goed bewust van zijn en geen exit onder de 13 euro zullen accepteren.
Accuboor
0
Biedingen Telematics komen binnnekort binnen. Dat is het belangrijkste voor de koers nu.
Accuboor
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 2 nov 2018 om 08:53:



Justin,

ondanks al het mooie dat je hier met ons deelt, ben ik veel argwanender dan jij en niet enkel vanwege Kepler/RABO

denk dat sommige Banken nu gewoon TT na de veiling van Telematics naar een privatisering praten of exit naar een bevriende relatie, kan trouwens ook nu elk moment een verandering plaats vinden, waarbij Telematics afgeblazen kan worden, en de hele tent verkocht
we hebben echt géén enkel idee wat er wel dan niet kan spelen
hoop echt dat JdM een afvallige is en de oorzaak dat het 'spel nu op de wagen staat'

hier even het overzicht dat nu circuleert

consumer: EV/sales multiple / target 0.75 = input (2019) 194 = value 145
auto/enterprise: EV/sales multiple/ target 1.5 = input (2019) 402 = value 602
Telematics: EV/sales miultiple/ target 5.5 = input (2019) 179 = value 986

net cash: 230
totaal voor equity value ca 2.0 miljard euro
take-out premie 35% -> 2.7 miljard = 12 euro per aandeel

gezien het feit dat TT maar eenmaal te koop staat kan het ook een premie geven van 50% dan kom je aan 13 euro en mocht Telematics de Fleetmatics multiple krijgen en ook nog een premie vanwege marktleider in Europa kom je wel aan 1.3 miljard (Telematics) voor een totaal ergens als fair-value van 15 euro

het is te hopen dat alle beleggers buiten de FFF zich hier goed bewust van zijn en geen exit onder de 13 euro zullen accepteren.


Het wordt dus minimaal 11-15...

Een mooi vooruitzicht!
Stille vennoot
0
quote:

Cbo schreef op 2 nov 2018 om 08:44:


[...]


Is dat zo? De concurrenten kunnen dit toch ook hebben?



ja dat kan...maar TT heeft zeggen ze toch 2-3 jaar voorsprong..

Daarnaast die IBM watson man in de gelederen..verder weet ik ook niet , @ justin vast wel
pwijsneus
0
quote:

Stille vennoot schreef op 2 nov 2018 om 08:56:


[...]


ja dat kan...maar TT heeft zeggen ze toch 2-3 jaar voorsprong..

Daarnaast die IBM watson man in de gelederen..verder weet ik ook niet , @ justin vast wel


Een voorsprong hebben is fijn. De voorkeur hebben boven andere aanbieders is belangrijker.
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23-okt-19 16:46
Koers 10,148
Verschil -0,512 (-4,80%)
Hoog 10,776
Laag 10,128
Volume 941.981
Volume gemiddeld 1.043.887
Volume gisteren 1.357.919

Brussel real time stocks quotedata by Euronext. Other real time EU stocks, by Cboe Europe Ltd.; US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
# calculated realtime by Commerzbank & '^' by BNP Paribas, streaming powered by VWD Group